Driftsstatus for EDI Portalen

Aktuel drift

Stabil drift. Kontakt os, hvis du oplever driftsforstyrrelser.

Driftshistorik

Ingen driftsforstyrrelser de seneste 7 dage.

Planlagt servicevindue

D. 26-08-25 ca. kl. 20-21

Drift hos eksterne partnere

Nedenfor kan du gå til driftsstatus for vores eksterne partnere WebReq, Fælles Medicinkort, e-Boks og mit.dk.

Versionshistorik

19.1.0 (d. 30. juni 2025)

Den nye version af §166 “Ansøgning om støtte til tandbehandling” er klar til brug fra d. 1. juli.

Ansøgningsblanketten på EDI Portalen er lavet i samarbejde med Specialtandplejen i Region Midt og skal derudover anvendes af Region Nord, Region Syd og Region Sjælland.

Som bruger kan man udfylde og sende ansøgningen digitalt med samtykke og relevante bilag. Regionerne kan modtage og behandle ansøgningerne via portalen. Det gør ansøgningsprocessen effektiv og brugervenlig for alle. Find ansøgningen under menupunktet “Digital formular”.

19.0.0 (20. maj 2025)

Forbedringer:

  • Forsikringssager: Som bruger får du nu mulighed for at vedhæfte op til 100 filer ad gangen. Forsendelsen må dog samlet set maksimalt være på 2 GB.
  • Opdatering af den digitale formular §166, som dog endnu ikke kan anvendes af brugerne.

Rettelse ifm.:

  • Login på EDI Portalen
  • Registrering af fejlede beskeder i e-Boks
  • Relateret til afslutning af flere sager i arkivmappen under Forsikringssager
  • Markering af henvisningspakker som favorit ved oprettelse af en dynamisk henvisning
18.1.3 (24. april 2025)

Fejlrettelse relateret til WebReq:

  • Subusers kunne ikke logge på WebReq via parameterkald fra eget system og fik en fejl efter login med MitID pga. manglende CPR-nummer.
18.1.2 (14. marts 2025)

Fejlrettelse af:

  • Beløbsfelt i tandlægeerklæring blev ikke vist korrekt, når anmodningen blev gemt som kladde i Forsikringssager.
18.1.1 (21. januar 2025)

Fejlrettelse af:

  • Gem som kladde i dynamisk henvisning (når tekstbegrænsning er overskredet i et felt)
  • Slet meddelelse (når meddelelse er åben)
  • Visning af flueben ved bruger med deaktiveringsdato på brugeradministrationssiden.
18.1.0 (17. december 2024)

Den nye version indeholder følgende:

  • Tilføjelse af information omkring fakturering pr. 1. januar ved besvarelse af en forsikringssag. Informationen vises øverst på siden, når en sag åbnes på portalen.
18.0.0 (19. november 2024)

Den nye version indeholder følgende:

  • Forsikringssager:
    Efter aftale med Tandlægeforeningen og Forsikring & Pension bliver den nye version af tandlægeerklæringen tilgængelig på EDI Portalen. Nedenstående har ændret sig:
    • Standardtekst i anmodningen
    • Tekst og felter i erklæringen
    • Angivelse af honorar for udfyldelse, traumeundersøgelse og yderligere materiale i både erklæring og ved fakturering
  • Digital post:
    Det bliver endnu nemmere at overføre information fra behandler til patient. Som bruger kan du sende en kopi til patienten, når du sender korrespondance til en anden behandler. Eller klikke på “Skriv til patient” for at indkalde til behandling efter modtagelse af en henvisning. Du kan vælge, om patienten skal modtage via mit.dk eller e-Boks.
  • Kvittering for læsning
    Anmod modtager om en kvittering for læsning, når du fx sender en journalforsendelse. Kvitteringen fremgår af meddelelsen og afsender adviseres pr. mail.
  • Skabeloner:
    Opret, rediger, del og favoritmarkér skabeloner i alle meddelelsestype. (Gl. skabeloner er delt med alle brugere på den enkelte klinik)
  • Henvisning til tandkirurgi/endodonti:
    Tilføjelse af “implantat” i ønsket behandling
  • Afsend/modtag:
    • Tjek af, om afsender kan modtage en specifik meddelelsestype som besvarelse
    • Ny struktur for modtagerkategorier så disse tilpasses den enkelte klinik/branche.
  • Vedhæftning af filer:
    • Visning af thumbnail for at forbedre overblikket
    • Tjek om filer er uploadet “korrekt” i Forsikringssager for at sikre, at brugeren får sendt alle informationer til selskabet.
  • Indbakke m.fl.:
    Angivelse af ny post i arkiv
  • Brugeradministration:
    • Tilføjelse af knappen “Handlinger”, som gør det lettere at gensende en oprettelsesmail, deaktivere og slette en bruger.
    • Rettelse af mailadvisering om deaktiveret bruger, hvis bruger er slettet
  • Brugergrænseflade:
    Designforbedringer i Stamoplysninger, Hjælpefunktioner og Forsikringssager
  • Dynamisk statistik:
    Tilføjelse af forsikringssager og digital post
  • Rettelse i speciallægehenvisning, da titel er obligatorisk

.

Routeradmin (13. november 2024)

Den nye version indeholder masser af forbedringer, og her kommer en kort opsummering:

Dashboard

  • Oversigt over routere per model med angivelse i antal og %
  • Liste over routere med åbne porte (afventer router status data opdatering)
  • Liste over routere som fejler ping test

Router

  • Forbedret søgefunktion i listen over routere
    • Vælg mellem simpel eller avanceret søgning
    • Tilføjelse af flere søgekriterier
    • Filtrér efter model, åbne porte, site-to-site, old/replaced
  • Monitorering
    • Status for ping test af router
  • Note ved særlige forhold
    • Router bag NAT
    • Router hvor ExtWanIp er skiftet for nyligt 

Andet

  • Væsentlig hastighedsforbedring af websiden
  • Rettelse af datovisning til “DD/MM/YYYY”
  • Mindre rettelser
17.0.0 (3. september 2024)
  • Hvor er min indbakke? På hjemsiden kan du fortsat holde dig opdateret på nye funktioner, kommende webinarer og meget mere – men Indbakken skal du finde i hovedmenuen 👀 EDI Portalens brugergrænseflade og design er nemlig endnu en gang blevet opdateret til en ny version. Denne gang er patienten sat i fokus, og derfor fremhæves navn, CPR-nr. og andre vigtige informationer, når du åbner en meddelelse, så du hurtigt kan danne dig et overblik.  
  • Store filer? Intet problem! Nu bliver det muligt at vedhæfte op til 2GB i en journalforsendelse eller en af de 5 specialiserede henvisninger, som kan sendes til andre modtager på EDI Portalen.
  • Når sagsbehandlingen trækker ud, er det en fordel at kunne gemme dine meddelelser på EDI Portalen i længere tid. Derfor kan du som brugeradministrator nu opgradere til 5 års dataopbevaring – åbn Stamoplysninger på portalen for at tilpasse jeres indstillinger.
  • Har du mange uafsluttede anmodninger fra forsikringsselskaber? I Forsikringssager kan du nemt afslutte mange sager på én gang ved at sætte flueben ud fra den enkelte besked i oversigten, klikke på Handlinger og derefter vælge ”Afslut valgte”.
  • Når du opretter en meddelelse, gemmes valg af modtagerkategori til næste gang, og det bliver nemmere at vælge/fravælge alle kategorier på én gang.
16.0.0 (22. juni 2024)

Migrering til ny og forbedret teknologi i produktionsmiljøet.

15.0.0 (15. maj 2024)

Den 15. maj blev EDI Portalen opdateret til version 15.0.0. Den nye version indeholder:

Statistik: Ny funktion som gør det muligt for brugeradministratoren at dykke ned i klinikkens statistik og få et større indblik i, hvad/hvem de kommunikerer med i sundhedsvæsnet. For henvisningsklinikker er det fx interessant at få et overblik over, hvem de modtager henvisninger fra.

Derudover bliver det muligt at gemme som kladde, når en meddelelse besvares.

Mindre fejlrettelser:

  • Manglende validering ved oprettelse af en skabelon
  • Gensendelse af en oprettelsesmail
  • Tekstrettelse
14.0.0 (17. april 2024)

Den 17. april blev EDI Portalen opdateret til version 14.0.0, der indeholder følgende hovedpunkter:

  • Ny menustruktur, som inkluderer specialtilpassede henvisninger, epikriser og afslutningsnotater
  • Genvejstaster til nem oprettelse af meddelelser, indbakke, besvar, arkiver og meget mere.
  • Genvejsknap i hovedmenu og indbakken til nem oprettelse af favorit meddelelser, besvar m.m.
  • Specialløsning til kunde, som gør det muligt at hente faktura fra meddelelser
  • Specialløsning til kunde, som gør det muligt at hente henvisninger via API
  • Implementering af IronPDf i stedet for SelectPDF
  • Ændring af request limit for session
  • Tilpasninger i funktionen Bemærkninger
  • Tekstrettelse i DIS07
  • Logning af Notifikationer
  • Forbedret visning af virksomhedsinfo i Stamoplysninger
  • Forbedret brugergrænseflade
  • Nyt ikon i e-mail adviseringer
  • Forbedret visning af tekst i nyhedsopslag
  • Forbedret visning af modtagere ved oprettelse af Digital formular/§166
  • Advisering om sletning af deaktiveret bruger samt advisering pr. mail
  • Nyt link til fjernsupport
  • Mindre fejlrettelse ifm. besvarelse af henvisning med epikrise
  • Rettelse i visning af modtagere ifm. gem som liste
  • Rettelse i validering af tekstlængde i et bookingsvar
  • Rettelse ifm. indsætning af cpr.nr. i en mit.dk besked
  • Mindre rettelse ifm. afsendelse af to-faktor mail ved dobbeltklik på knap
  • Rettelse ifm. åbning af kladde
  • Rettelse ifm. gem dynamisk henvisning som kladde
13.0.0 (1. februar 2024)

Den 1. februar 2024 blev EDI Portalen opdateret. Den nye version indeholder følgende:

  • Adm. korrespondance
  • Speciallægeepikrise
  • Ny version af Bookingsvar
  • Mulighed for at se historik over handlinger på en specifik meddelelse samt download heraf
  • Mulighed for at sende digital post til borgere via e-Boks og sikre overholdelse af GDPR
  • Forbedret visning af Stamoplysninger
  • Forbedret validering af faktureringsoplysninger i forsikringssager
  • Diverse fejlrettelse (uddybes)
  • Logning i kladder og bemærkninger

Den 3.-4. februar 2024 foregik en flytning af VPN og router administration fra EG til Nasure.

Oplever du driftsforstyrrelser?

Send os en mail, ring eller udfyld formularen 👉

Phone

50 50 60 40

Email

mail@nasure.dk

Chat

Mandag til fredag, 09.00-14.00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev!

Få de seneste opdateringer og nyheder direkte i din indbakke. Indtast din mailadresse for at tilmelde dig.