Dentallaboratoriernes kommunikationsportal

Med EDI Portalen bliver det nemt og sikkert for dentallaboratoriet at modtage journalmateriale, scanningsbilleder, fotos m.m. fra tandklinikkerne. En sikker portal, der understøtter digitaliseringen af laboratoriets arbejdsgange, og gør det enkelt at kommunikere med behandlere i hele sundhedsvæsenet.

Det er samtidigt muligt at sende og modtage flere specialiserede
henvisningstyper, bl.a. Hen- og tilbagevisning til kliniske tandteknikere. Det effektiviserer kommunikationen omkring patientens behandlingsplan og giver tilmed kortere responstid.

Kommunikér sikkert med patienten

Med Digital post i EDI Portalen vil I som laboratorie ligeledes nemt og sikkert kommunikere med både patienter og virksomheder via mit.dk og e-Boks.

På den måde kan laboratoriet sende meddelelser til patienter vedr. tandteknik, overslag, regninger m.m. og samtidig overholde GDPR.
Du kan se meget mere om Digital Post her.

Funktioner i EDI Portalen, der letter din arbejdsgang

Autosvar
Giv samarbejdspartnere besked, hvis klinikken eller kontoret holder lukket.

Bemærkninger
Opret en bemærkning, note, status, navn på en kollega eller lignende på en meddelelse, og organisér nemt Indbakken og Sendt post. En bemærkning består af en farvemarkering og en kort tekst, og kan bruges igen og igen. Du kan f.eks. oprette en bemærkning, der kan bruges til at markere de meddelelser, som I skal huske at journalføre i jeres journalsystem.

CPR-opslag
Slip for at udfylde patientinformation manuelt – anvend CPR-opslag. Det sikrer korrekt information og forbedrer din arbejdsgang i EDI Portalen.

Skabeloner
Bruger du ofte de samme formuleringer, når du kommunikerer med samarbejdspartnere? På EDI Portalen kan du oprette en skabelon for hver tekst, så du altid har dine mest anvendte formuleringer lige ved hånden. Det effektiviserer din arbejdsgang.

Svarfrist
Tilføj en svarfrist til en meddelelse, så kan modtageren se, at du ønsker at få svar inden en bestemt dato. Hvis modtageren ikke svarer inden fristen, får hun en email-advisering herom. Det betyder, at du kan spare tid på at skulle sikre dig, at der kommer svar retur. Du kan sende en meddelelse med svarfrist til andre brugere på EDI Portalen.

Vil du have et større indblik i EDI Portalens funktioner og nye features? Kom med på et af vores webinarer – du lærer med garanti noget, du ikke vidste i forvejen! Du kan tilmelde dig gratis webinar via denne side.

EDI Portalen understøtter

  • Korrespondancer

  • Henvisninger

  • Dynamiske henvisninger

  • Epikriser

  • Bookingsvar

  • Journalforsendelser

  • Digitale formularer

  • Forsikringssager

  • CPR-opslag

  • Digital post

  • Laboratorierekvisition og -svar via WebReq

  • Vedhæftning af bilag, fx røntgenbilleder

  • Kvittering for forsendelse

  • Administrationsmodul

  • Clinic2Lab

  • Intrum

Henvisningstyper på EDI Portalen

  • Alm. henvisning

  • Røntgenhenvisning

  • Henvisning til tandkirurgi/endodonti

  • Henvisning til tandregulering/ortodonti

  • Dynamisk henvisning

  • Speciallægehenvisning

  • Hen- og tilbagevisning til klinisk tandtekniker

MedCom-standarder på EDI Portalen

  • Sygehushenvisning (REF01)

  • Billeddiagnostisk henvisning (REF02)

  • Speciallægehenvisning (REF06)

  • Udskrivningsepikrise (DIS01)

  • Ambulantepikrise (DIS02)

  • Skadestueepikrise (DIS03)

  • Speciallægeepikrise (DIS07)

  • Bookingsvar (DIS13)

  • Administrativ korrespondance (DIS90)

  • Korrespondance (DIS91)

  • Laboratoriesvar (RPT01)

  • Patologisvar (RPT04)

  • XML mikrobiologisvar (XRPT05)

  • Henvisning til kommunernes forebyggelsestilbud (XREF15)

  • Afslutningsnotat på henvisning til forebyggelsestilbud (XDIS15)

  • Henvisning til kommunens akutfunktion (XREF22)

  • Afslutningsnotat på henvisning til akutfunktion (XDIS22)

  • Kvitteringer (CTL01, CTL02, CTL03)

  • Laboratorierekvisition (REQ1, REQ2, REQ3)

  • MedBin (BIN01, BIN02)

Interesseret i at høre mere om EDI Portalen?

KONTAKT

Nasure A/S
Torstedalle 67
8700 Horsens
CVR: 35472525

SUPPORT

5050 6040
mail@nasure.dk
Man-fre: 09.00-14.00
Fjernsupport