20. december 2021
2021 blev året, hvor vi rettede fokus mod den enkelte bruger, ligesom vi gik i luften med online kurser og berigede EDI Portalen med ny funktionalitet.
Nye features til dig som bruger
EDI Portalen er i år blevet udvidet med forskellige nye features, som er med til at understøtte og effektivisere arbejdsgange på klinikken. Som eksempler kan vi nævne Autosvar, Besvar med journalforsendelse og flere henvisningstyper.
Allerede nu kan vi løfte sløret for kommende features, som EDI Portalens brugere kommer til at nyde godt af i det nye år. I kan glæde jer til Notatfunktion, CPR-opslag, Gem som kladde-funktionalitet, Henvisning til ortodonti, Henvisning til protetik, en integration til oprettelse af arbejdssedler via Clinic2lab og meget andet.
Den gode idé til en ny feature kommer ofte fra dig som bruger. Derfor har vi i år haft ekstra stort fokus på at indsamle inputs fra brugere, samarbejdspartnere og influenter. Tak for jeres tid både ude på klinikkerne – I er altid søde til at komme med inputs – og til vores samarbejdspartnere for værdifuld sparring. Også tak til alle jer, der kiggede forbi os til Tandfaglige dage.
Husk, at du altid er velkommen til at tage fat i os, hvis du brænder inde med en god idé.
Gratis onlinekurser – et tilbud til nye og erfarne brugere
Som et led i implementeringen af nye features, lancerede vi i maj vores onlinekurser. Vi er imponerede over den store tilslutning – godt og vel 400 brugere har taget imod tilbuddet om at komme på kursus i EDI Portalens basisfunktioner og Forsikringssager. Vi nyder at hjælpe nye medarbejdere godt i gang og give rutinerede brugere tips og tricks.
Vores gratis kurser fortsætter naturligvis i det nye år, og vi tilpasser hele tiden indholdet, så du får en gennemgang af de nyeste features. Se nye kursusdatoer her.
Stærkt samarbejde på tværs af brancher
Vi er stolte af vores fælles brancheløsning, Forsikringssager, til håndtering af sager omhandlende tandskade. Løsningen er lavet i samarbejde med Forsikring & Pension samt Synlab. Featuren gør det muligt for tandklinikker at modtage og besvare anmodninger om udfyldelse af tandlægeerklæringer og kæbefunktionsattester digitalt, og sikrer dermed et godt samarbejde mellem klinik og forsikringsselskab. Brugerne har taget godt imod løsningen – der er sendt flere end 5000 anmodninger siden lanceringen i august.
Vi forbedrer løbende løsningen, så den passer til jeres behov – senest har vi tilføjet en kladdefunktion, som gør det muligt at gemme undervejs og vende tilbage senere.
2022 byder på nye, spændende løsninger
Ny kommunikationskanal til borgerne
Digitaliseringsstyrelsen har banet vejen for en ny kommunikationsstrategi i sundhedsvæsnet, som vi naturligvis bakker op om. Når mit.dk går i luften, er EDI Portalen klar med en funktion, som gør det muligt at kommunikere sikkert med borgerne.
Styrket dialog med kommunerne
Vi oplever, at der er et stort behov for at tandklinikker og kliniske tandteknikere kan kommunikere sikkert med kommuner omkring borgeres tilskud til tandbehandling. Derfor inviterer vi nu kommunerne til dialog om, hvordan vi bedst kan imødekomme og facilitere det gode samarbejde.
Bredere samspil mellem tandklinikker og kliniske tandteknikere
Flere kliniske tandteknikere er kommet på EDI Portalen, og vi vil i det nye år gøre os umage for at forbedre arbejdsflowet i dagligdagen. Det er vigtigt for os at nævne, at ingen klinik er for lille til at komme med forslag til forbedringer.
Vi håber, at du har lyst til at følge os på Facebook og LinkedIn – og glæder os til at skabe endnu mere værdi for dig i det nye år.
Glædelig jul og godt nytår
Fra teamet bag EDI Portalen