10. februar 2022
Mangelfulde henvisninger kan både gøre arbejdsgangen længere og give fejlinformation – derfor kom Sornsiri Sae-Wang og Henrik Hjorth fra TandreguleringKBH til os med et ønske om at optimere arbejdsflowet for henvisninger til klinikken.
På klinikken TandreguleringKBH, der har speciale i bøjlebehandling, fortæller administrerende direktør Henrik Hjorth og specialtandlæge i ortodonti Sornsiri Sae-Wang, at de ofte har oplevet at modtage mangelfulde henvisninger fra deres samarbejdspartnere, der bl.a. tæller den kommunale tandpleje og privatpraktiserende tandlæger.
De mangelfulde henvisninger sendes ikke intentionelt, men derimod fordi der ikke tidligere har været en specifik henvisningstype i EDI Portalen, der kunne tydeliggøre, hvilke oplysninger klinikken har behov for i en henvisning. I mangel på bedre blev korrespondancen derfor ofte anvendt, og det resulterede i, at klinikkens medarbejdere efterfølgende skulle bruge tid på at tage kontakt til afsenderen af korrespondancen for at få al relevant information.
Dialogen om henvisningen til tandregulering/ortodonti opstod efter besøg på messen Tandfaglige Dage, hvor Wang og Henrik mødte produktspecialist Josefine på EDI Portalens stand.
Den nye henvisningstype tager udgangspunkt i TandreguleringKBH’s ønsker og behov, og optimerer arbejdsgangen på klinikken. Det er Henrik og Wangs håb, at deres samarbejdspartnere vil tage den i brug, således at TandreguleringKBH og lignende klinikker kan være sikre på, at de modtager alle relevante oplysninger i første omgang og dermed kan undgå dobbeltarbejde.
Har du behov for en specifik henvisningstype? Kontakt os i dag, så vi kan tage en snak.