De kliniske tandteknikeres kommunikationsportal

Fatos Ugur, klinisk tandtekniker og indehaver af Amager Tandteknik, er lettet over at de på klinikken nu har fået en kommunikationsportal, som ikke bare giver hende og klinikken god dialog med tandlægen, men som også letter deres arbejdsgange.

Det med at kommunikere med tandlægen, er jo en vigtig del af vores dagligdag, og med få klik har vi en direkte og sikker dialog. Ja, vi skulle have haft EDI Portalen for længe siden” smiler Fatos – og tilføjer at ”portalen er nem at navigere i – og alle på klinikken er super glade for løsningen”.

Hvad siger brugerne?

Kommunikér med tandlæger og andre behandlere - nemt og sikkert

Med EDI Portalen får du som klinisk tandtekniker, ikke bare adgang til hele sundhedsvæsenet, du får et system, der er nemt og intuitivt at navigere i – og som forkorter responstiden og effektiviserer sagsbehandlingen.

På EDI Portalen kan kliniske tandteknikere nemt og sikkert udveksle korrespondancer, henvisninger, journalforsendelser, røntgenbilleder m.m. med tandklinikker. 

Portalen understøtter digitaliseringen af klinikkens arbejdsgange, og gør det meget nemt at kommunikere med behandlere i hele sundhedsvæsenet. Derudover gør forsikringssager det muligt for hele dentalbranchen at modtage og besvare anmodninger om udfyldelse af tandlægeerklæringer og kæbefunktionsattester digitalt.

Hen- og tilbagevisning til klinisk tandtekniker

Specialiserede henvisningstyper
På EDI Portalen kan du sende og modtage flere specialiserede henvisningstyper, bl.a. Hen- og tilbagevisning til tandteknik, som er lavet i samarbejde med LKT. Med hen- og tilbagevisningen er det muligt at have en dialog med tandlægen, da begge parter kan svare. Hen- og tilbagevisningen indeholder bl.a. et tanddiagram, som du kan tegne direkte på, og det er også muligt at uploade et billede og tegne på dette. Du er velkommen til at kontakte os via kontaktformularen nederst på denne side, hvis du ønsker at få tilføjet en henvisningstype til EDI Portalen.

Funktioner i EDI Portalen, der letter din arbejdsgang

Autosvar
Giv samarbejdspartnere besked, hvis klinikken eller kontoret holder lukket.

Bemærkninger
Opret en bemærkning, note, status, navn på en kollega eller lignende på en meddelelse, og organisér nemt Indbakken og Sendt post. En bemærkning består af en farvemarkering og en kort tekst, og kan bruges igen og igen. Du kan f.eks. oprette en bemærkning, der kan bruges til at markere de meddelelser, som I skal huske at journalføre i jeres journalsystem.

CPR-opslag
Slip for at udfylde patientinformation manuelt – anvend CPR-opslag. Det sikrer korrekt information og forbedrer din arbejdsgang i EDI Portalen.

Skabeloner
Bruger du ofte de samme formuleringer, når du kommunikerer med samarbejdspartnere? På EDI Portalen kan du oprette en skabelon for hver tekst, så du altid har dine mest anvendte formuleringer lige ved hånden. Det effektiviserer din arbejdsgang.

Svarfrist
Tilføj en svarfrist til en meddelelse, så kan modtageren se, at du ønsker at få svar inden en bestemt dato. Hvis modtageren ikke svarer inden fristen, får hun en email-advisering herom. Det betyder, at du kan spare tid på at skulle sikre dig, at der kommer svar retur. Du kan sende en meddelelse med svarfrist til andre brugere på EDI Portalen.

Vil du have et større indblik i EDI Portalens funktioner og nye features? Kom med på et af vores webinarer – du lærer med garanti noget, du ikke vidste i forvejen! Du kan tilmelde dig gratis webinar via denne side.

Nemt samarbejde med kommuner
EDI Portalen gør det muligt for kliniske tandteknikere at kommunikere sikkert med kommuner omkring tilskud (jf. Pensionslovens §14a og Aktivlovens §82) til tandbehandling m.m. Samtidig forkortes responstid og sagsbehandling ved nem udveksling af journaler, røntgenbilleder og overslag, så borgeren hurtigt kan komme videre i sit behandlingsforløb.

Har du behov for at kommunikere med en kommune, som ikke er på EDI Portalen? Send os en besked via kontaktformularen nederst på siden – så kontakter vi kommunen.

Kommunikér direkte med borgeren
På EDI Portalen kan klinikken sende digital post til borgeren via mit.dk og e-Boks. På den måde kan klinikken give vigtige beskeder omkring tandbehandling, tidsbestilling m.m. og samtidig overholde GDPR.
Du kan se meget mere om Digital Post her.

EDI Portalen understøtter

  • Korrespondancer

  • Henvisninger

  • Dynamiske henvisninger

  • Epikriser

  • Bookingsvar

  • Journalforsendelser

  • Digitale formularer

  • Forsikringssager

  • CPR-opslag

  • Digital post

  • Laboratorierekvisition og -svar via WebReq

  • Vedhæftning af bilag, fx røntgenbilleder

  • Kvittering for forsendelse

  • Administrationsmodul

  • Clinic2Lab

  • Intrum

Henvisningstyper på EDI Portalen

  • Alm. henvisning

  • Røntgenhenvisning

  • Henvisning til tandkirurgi/endodonti

  • Henvisning til tandregulering/ortodonti

  • Dynamisk henvisning

  • Speciallægehenvisning

  • Hen- og tilbagevisning til klinisk tandtekniker

MedCom-standarder på EDI Portalen

  • Sygehushenvisning (REF01)

  • Billeddiagnostisk henvisning (REF02)

  • Speciallægehenvisning (REF06)

  • Udskrivningsepikrise (DIS01)

  • Ambulantepikrise (DIS02)

  • Skadestueepikrise (DIS03)

  • Speciallægeepikrise (DIS07)

  • Bookingsvar (DIS13)

  • Administrativ korrespondance (DIS90)

  • Korrespondance (DIS91)

  • Laboratoriesvar (RPT01)

  • Patologisvar (RPT04)

  • XML mikrobiologisvar (XRPT05)

  • Henvisning til kommunernes forebyggelsestilbud (XREF15)

  • Afslutningsnotat på henvisning til forebyggelsestilbud (XDIS15)

  • Henvisning til kommunens akutfunktion (XREF22)

  • Afslutningsnotat på henvisning til akutfunktion (XDIS22)

  • Kvitteringer (CTL01, CTL02, CTL03)

  • Laboratorierekvisition (REQ1, REQ2, REQ3)

  • MedBin (BIN01, BIN02)

Vil du også på EDI Portalen?

KONTAKT

Nasure A/S
Torstedalle 67
8700 Horsens
CVR: 35472525

SUPPORT

5050 6040
mail@nasure.dk
Man-fre: 09.00-14.00
Fjernsupport